O DIALOŠKIH
SREČANJIH

Dialoška srečanja so temeljna metoda, ki se uporablja v projektu A-CLASE in številnih drugih izobraževalnih pobudah, usmerjenih v socialno kohezijo in vključevanje. Na teh srečanjih se udeleženci srečujejo, da bi z egalitarnim dialogom izmenjali znanje, izkušnje in misli o različnih temah, kot so literatura, umetnost, glasba in druge oblike človeške ustvarjalnosti.

Dialoška srečanja so odprta za vse, ne glede na starost, spol, kulturno ozadje, izobrazbo ali sposobnosti. Cilj je ustvariti prostor, v katerem lahko vsi udeleženci enakovredno prispevajo k skupnemu učenju in rasti. Poseben poudarek je na vključevanju tistih, ki so tradicionalno izključeni iz izobraževalnih in kulturnih procesov, s čimer se spodbujata socialna pravičnost in enake možnosti za vse.

KOMU SO NAMENJENA DIALOŠKA SREČANJA?

  • Odraslim, študentom in učencem: Dialoška srečanja jim pomagajo izboljšati jezikovne spretnosti, kritično mišljenje in samozavest.
  • Staršem in družinam: Sodelovanje krepi vezi v skupnosti, staršem pa omogoča, da bolje razumejo in podpirajo izobraževalni proces svojih otrok.
  • Predstavnikom širše skupnosti: Vsi zainteresirani odrasli, vključno z učitelji, prostovoljci in drugimi, imajo priložnost prispevati ter pridobiti novo znanje in izkušnje.

SEDEM KLJUČNIH NAČEL DIALOŠKEGA UČENJA IN DIALOŠKIH SREČANJ

Dialoška srečanja sledijo sistemu sedmih ključnih načel, ki zagotavljajo, da so vsi udeleženci obravnavani enako ter da interakcije spodbujajo osebno in družbeno rast.

Egalitaren Dialog

Vrednost argumentov temelji na njihovi vsebini in ne na družbenem položaju govorca. Vsi imajo enako pravico govoriti in biti slišani, ne glede na njihovo ozadje ali izkušnje.

Kulturna inteligenca

S kulturno inteligenco prepoznavamo, da ima vsak posameznik določeno vrsto inteligence, ki vključuje akademsko, praktično in komunikacijsko inteligenco, ne glede na njihovo izobrazbo ali družbeni položaj.

Transformacija

Namen izobraževanja ni zgolj prilagajanje obstoječi družbeni realnosti, temveč njeno preoblikovanje. Medsebojni odnosi, ki temeljijo na egalitarnem dialogu, pomagajo premagovati neenakosti ter spodbujajo pozitivne spremembe v življenju posameznikov in skupnosti.

Ustvarjanje pomena

Učenje, ki temelji na potrebah in interesih udeležencev, jim omogoča, da v izobraževanju najdejo globlji smisel. Spoštovanje kulturne raznolikosti in zagotavljanje uspeha za vse ustvarja motivacijo in smiselnost učenja.

Solidarnost

Solidarnost pomeni zagotavljanje enakih možnosti za učenje vsem udeležencem, ne glede na njihovo socialno, ekonomsko ali kulturno ozadje. Učinkovito učenje temelji na sodelovanju in medsebojni podpori, ne pa na tekmovalnosti.

Instrumentalna Razsežnost

Dostop do temeljnega znanja in spretnosti je bistvenega pomena za socialno vključenost. To vključuje učenje ključnih orodij, kot so dialog, kritično mišljenje in akademske spretnosti, ki posameznikom omogočajo polno sodelovanje v sodobni družbi.

Enakost razlik

Prava enakost pomeni, da ima vsakdo pravico živeti in biti drugačen ter biti obravnavan z enakim spoštovanjem in dostojanstvom kot drugi.

ZGODOVINA DIALOŠKIH SREČANJ

1980-TA

ROJSTVO DIALOŠKIH LITERARNIH SREČANJ (DLS)

Izvor: V šoli za odrasle La Verneda-Sant Martí v Barceloni v Španiji so se začele organizirati skupine DLS, ki so odraslim omogočile razpravo o klasični literaturi v egalitarnem dialogu.

Vodilno delo: Ramón Flecha je s svojimi načeli dialoškega učenja, opisanimi v knjigi „Sharing Words“ (2000), postavil temelje skupin LDS.

1990-ta

ŠIRITEV IN PREPOZNAVANJE

Razširjenost po Španiji: V okviru pobude „1001 dialoško literarno srečanje“ so bila DLS sprejeta v izobraževalnih centrih za odrasle po vsej Španiji.

Akademski interes: Priznani avtorji in akademiki so prepoznali učinek DLS, kar je povzročilo njihovo vse večjo priljubljenost in vpliv.

1999

Vpliv pedagogike Paula Freira

Freirejev vpliv: Pedagoška načela Paula Freireja, zlasti tista, ki se osredotočajo na dialog in kritično zavest, so močno vplivala na razvoj DS. Njegovo delo je okrepilo pomen dialoga kot orodja za opolnomočenje in izobraževanje (EAEA).

2000-ta

Internacionalizacija in diverzifikacija

Globalni interes: DLS so se razširila na mednarodni ravni in pritegnila zanimanje učiteljev in raziskovalcev po vsem svetu.

Diverzifikacija: Dialoška srečanja so se razširila v nove oblike, vključno z dialoškimi glasbenimi srečanji, dialoškimi umetniškimi srečanji in dialoškimi znanstvenimi srečanji.

2006

prepoznavanje kot uspešni izobraževalni ukrep (SEAs)

PROJEKT INCLUD-EDProjekt INCLUD-ED Evropske komisije je Dialoška srečanja preopznal kot uspešno izobraževalno akcijo, s čimer je potrdil njihovo vlogo pri izboljšanju izobraževalnih rezultatov in socialne vključenosti.

2010-ta

VKLJUČITEV V UČNE SKUPNOSTI

Vključevanje v šole: DS so postala ključni sestavni del učnih skupnosti, ki se izvajajo v šolah, centrih skupnosti in celo zaporih ter spodbujajo vključevanje in enakopraven dialog.

Vpliv na izobraževanje: Raziskave so pokazale pozitivne učinke DS na učno uspešnost, socialne odnose in vključenost učencev.

2016

projeKt Scientific Literacy for All

Cilji projekta: Projekt “Scientific Literacy for All!” (Znanstvena pismenost za vse!) je uporabil načela DLS za izboljšanje znanstvene pismenosti, s čimer je znanstveno znanje postalo dostopnejše vsem skupinam prebivalstva.

Izvajanje: Ta projekt je pokazal, kako je mogoče dialoške metode učinkovito uporabljati tudi zunaj humanističnih ved, in poudaril vsestranskost dialoškega učenja.

2021

Projekt Dive In Dialogue

Pregled projekta: Namen projekta “Dive in Dialogue” (Potopi se v dialog) je razširiti koncept Dialoških srečanj na nova področja, kot so glasba, umetnost, matematika, znanost in literatura. Osredotoča se predvsem na osnovnošolce in srednješolce ter spodbuja vključujoča in interaktivna učna okolja, ki izboljšujejo učni uspeh in socialno vključenost na različnih področjih.

Izvajanje: Projekt učiteljem in vzgojiteljem zagotavlja usposabljanje in vire za učinkovito izvajanje dialoških srečanj ter tako zagotavlja, da so te vključujoče prakse dostopne po vsej Evropi.

SEDAJ

Nadaljnja rast: Dialoška srečanja se še naprej razvijajo po vsem svetu, pri čemer se z raziskavami potrjuje njihov vpliv na izobraževanje in družbeno preobrazbo, kar zagotavlja njihovo nadaljnjo ustreznost in učinkovitost.

RIC Novo mesto

Topliška cesta 2
8000 Novo mesto
Slovenia

T: +386 7 393 45 50

M: +386 1 746 004

e: belinda.lovrencic@ric-nm.si

Saygın Eğitimciler ve Girişimciler Derneği

Perpa Ticaret Merkezi Halil Rıfat Paşa Mah. Yüzer
Havuz Sk. No:1/1
1669 Şişli/İstanbul

T:

M:

e:

Dostopnost